Změna odporu. Co potřebujete vědět.

Je čas, abyste změnili oblíbený cvičební program na něco nového? Odpovězte na tyto 3 otázky a budete vědět.

Změna odporu. Co potřebujete vědět._HIGHPROTEIN_článek

Adaptivní odpor

Čím déle cvičíte stejný tréninkový plán, tím méně vaše tělo na něj reaguje. Nakonec, bez ohledu na to, jak moc se snažíte, nedosahujete s tímto plánem dalšího pokroku. Pokud bláhově doufáte, že se to zlepší, koledujete si maximálně o zranění, které si pak můžete dát do životopisu.

Mnoho komerčních tréninkových plánů, obchází adaptivní odpor tím, že předepíše maximální rozmanitost cviků. Problém s nadměrnou variací spočívá v tom, že nikdy nevykonáváte takové cvičení, abyste se s ním mohli stát kompetentní.

Další otázka spočívá v tom, že příliš mnoho změn v tréninkovém plánu znemožňuje postupné přetížení, což je důvod, proč komerční plány nefungují příliš dobře pro většinu lidí.

Čím více zkušení jste, tím rychleji zažijete adaptivní odpor, což znamená, že vám váš plán vydrží jen krátkou dobu - možná 3 - 5 týdnů - než se adaptujete. Na druhou stranu, pokud je cvičení pro vás zcela nové, budete si svůj plán moci užívat mnohem déle než budete muset měnit plán.

3 otázky

Při rozhodování, zda si chcete dát přestávku s nějakým pláne, se zeptejte sami sebe:

  1. Stále pozoruji pokrok s tímto plánem?
  2. Baví mě to pořád a bez bolesti?
  3. Opravdu můj stávající plán odpovídá mým cílům?

Pokud jste odpověděli na tyto otázky ano potom gratuluji a pokračujte, ale pokud jste odpověděli ne, je čas na změnu.