Proč Váš vitamín D nefunguje?

Užíváte vitamín D? Všichni ho potřebujeme. Škoda, že to asi nefunguje. Zde je důvod proč a jak to napravit.

Proč Váš vitamín D nefunguje_HIGHPROTEIN_článek

Když vytisknete každou vědeckou studii o vitamínu D a slepíte je dohromady, délka tohoto papíru se potáhne okolo falešného zadku Kim Kardashian... dvakrát.

Je spousta studií a všechny říkají skoro totéž. "Většina lidí má nedostatek vitamínu D" a to je spojováno s mnoha problémy.

  • nedostatek může vést ke ztrátě síly a špatnému atletickému výkonu
  • nedostatek může zvýšit pravděpodobnost, že budete obézní, dostanete diabetes typu II., rakovinu nebo srdeční onemocnění
  • nedostatek může stěžovat budování svalů
  • nedostatek může utlumit chuť ne sex u žen
  • nebo může vést dokonce k depresím a nízkému testosteronu

Seznam pokračuje. A proto většina z nás doplňuje denně 1 000 až 5 000 UI vitamínu D, zejména v zimě. Nyní však nová studie říká, že všechen co doplníme, nám může být k ničemu, pokud k němu nepřidáme i hořčík.

Výzkum

Věda... je docela nudná, takže vám zestručním co publikovali v časopise Journal of the American Osteopathic Association:

  • vitamín D nelze metabolizovat bez dostatečného množství hořčíku
  • To znamená, že velká část vitamínu D, co jste si vzali, zůstává uložená a neaktivní
  • asi 50 % lidí nemá dostatečný příjem hořčíku: 420 mg muži a 320 mg ženy
  • lidé s optimální úrovní hořčíku potřebují méně vitamínu D
  • kromě toho, že vše doplňky s vitamínem D "nefungují správně", tento nemetabolizovaný vitamin D může zvýšit hladinu vápníku a fosfátů a to by mohlo vést k cévní kalcifikaci, což není dobrá věc.
  • stručně řečeno, příjem vitamínu D může být technicky v pořádku, přinejmenším pokud absorbujete dostatek slunečního záření nebo doplněk D. Je to váš nedostatek hořčíku, který by mohl být skutečnou příčinou problému.

Řešní

Přijměte více hořčíku. Nyní bych mohl uvést celou řadu potravin, které obsahují užitečné množství hořčíku, ale je zde problém - nechce se my! Neee ;) Průmyslové zemědělství znehodnocuje velké množství hořčíku v potravinách.

Kromě toho trénující lidé spotřebují více hořčíku než průměrní lidé (stejně jako lidé ve stresu). Jeden tvrdý trénink může vyčerpat hladiny hořčíku až na 18 dní. Takže budete muset jít cestou špenátu, dýňových semínek abyste ji nahradili.

Nejlepší zdroj hořčíku je teda kvalitní doplněk výživy, který využívá vysoce bioaktivní formu hořčíku. V ideálním případě je dobré aby byl ve spojení s vitamínem B6, který podporuje jeho vstřebání. Nejlepší volbou je ZMA Matrix, kdy si vezmete dvě kapsle před spaním.

 

Reference:

  1. American Osteopathic Association. "Low magnesium levels make vitamin D ineffective: Up to 50 percent of US population is magnesium deficient." ScienceDaily. ScienceDaily, 26 February 2018.