Pravda o konzumaci velkého počtu vajec

Vědci dali účastníkům studie velké množství vajec, aby zjistili, jak to zvládne jejich srdce a pasy. Zde jsou výsledky.

Pravda o konzumaci velkého počtu vajec_HIGHPROTEIN_článek

Už byla provedena celá řada studií - pravděpodobně jedna pro každé vysezené vejce - které ukazují, že jíst vajíčka je v pořádku; že nezpůsobují ucpání vaší aorty tak že zamrzne na něco v konzistenci hokejového puku. Bez ohledu na to, je tu část z nás, které pociťuje strach, když má jíst snídani z vajec.

Ale možná, tato nejnovější studie nám konečně dovolí vařit nebo pít tolik vajec jako Rocky Balboa, aniž bychom si představovali, že naše srdce začne chrčet, jako čerpadlo s prasklým těsněním.

Co udělali?

Vědci pozvali 128 účastníků, z nichž každý měl prediabetes nebo diabetes typu 2 a rozdělil je do dvou skupin na dobu 3 měsíců. Obě skupiny jedli stravu s obsahem bílkovin, uhlohydrátů a tuků. Jedna skupina měla méně než 2 vajíčka týdně, zatímco druhá skupina měla více než 12 vajec týdně. Účastníci byli následně sledováni po dobu 1 roku.

Co našli?

Dieta s vysokým obsahem vajec měla nulový účinek na sérové ​​lipidy, glykemie (glukóza v plazmě, glykovaný hemoglobin, 1,5 anhydroglucitol), markery zánětu (c-reaktivní protein, interleukin 6, rozpustný E-selektin), oxidační stres nebo hladiny adipokinektinu. Obě skupiny ztratily podobné množství váhy.

Vědci dospěli k závěru: "Jedinci s prediabetem nebo T2D, kterým po dobu 12 měsíců sledovali stravu s vysokým obsahem vajec, zahrnující 3 měsíční fázi ztráty hmotnosti, neměli žádné nepříznivé změny v kardiovaskulárních rizikových faktorech, markery zánětu nebo oxidativního stresu nebo měření glykémie .Tyto zjištění naznačují, že je bezpečné pro osoby s vysokým rizikem T2D a pacientů s T2D, aby do stravy pravidelně zahrnuli vejce, jako přijatelný a pohodlný zdroj potravy. "

Co to znamená pro vás?

Za prvé, jestliže je v pořádku v případě prediabetik nebo diabetiků typu 2 jíst hodně vajec? Je to téměř jistě v pořádku a pro zdravého člověk, hádejte?

Za druhé, možná jste si všimli, že jsem ve svých komentářích nezmiňoval cholesterol. Zvýšil se ve skupině s vysokým obsahem vajec - asi 2,5 krát, ale hladina cholesterolu se rychle stává nedůležitostí. Zjevně to nezměnilo kardiovaskulární rizikové faktory diabetiků, kteří jsou podle definice náchylnější k kardiovaskulárním účinkům cholesterolu.

Pravdou je, že neexistuje žádný důkaz, že snížení cholesterolu prodlužuje život. Je zneklidňující, že dochází ke konzistentnímu a záhadnému nárůstu počtu úmrtí z jiných příčin, když snížíte hladinu cholesterolu pod 180 mg / dl. Každé dva roky se odborníci z celého světa setkávají a rozhodují, že optimální hladina cholesterolu je vždy nižší, než bylo rozhodnuto na posledním zasedání - aniž by měli nějaké důkazy, které by to podpořili.

Takže moje rada je jíst vejce nebo High 80™ CFM Whey Protein. Jen dávejte pozor na salmonelu.

 

Reference:

  1. Nicholas R Fuller, et al. "Effect of a high-egg diet on cardiometabolic risk factors in people with type 2 diabetes: the Diabetes and Egg (DIABEGG) Study – randomized weight-loss and follow-up phase," The American Journal of Clinical Nutrition, 07 May, 2018.