3 způsoby, jak se vrátit po Cheat day

Když máte cheat day (buďme upřímní, spíš cheat víkend), může být těžké dostat se psychicky zpátky. Zde jsou tři snadné kroky, které vám pomohou dosáhnout vašich cílů.

3 způsoby, jak se vrátit po Cheat day_HIGHPROTEIN_článek

Účinky cheat day dosahují dále než jen k nafouknutému břichu. Neočekávaný cheat day uprostřed řízené fáze může zničit více než jen váš pas - může pěkně zamávat s motivací.

Cheat day se dostane do hlavy a způsobí, že cítíte selhání, což zase způsobí, že se ptáte samy sebe, proč to vůbec dělám. Pokud se celá vaše identita otáčí kolem toho, že dodržujete plán, není to žádná sranda.

Nebojte, cheat day neznamená, že se musíte vzdát svého pokroku. Zde jsou tři strategie, které můžete použít k tomu, abyste tělo i myšlenky hodili zpět na správnou kolej.

1. Stiskněte tlačítko reset

Účinky cheat day jsou dvojí:

Vaše tělo se cítí "fuj", protože jste se právě nacpali tunami prázdných kalorií a začne vás hryzat svědomí, protože, no, prostě jste se nacpali prázdnými kaloriemi.

Cheat day dělá více, než jen naplní vaše břicho - ovlivňuje i vaši náladu, energetickou hladinu a hormony. To je důvod, proč skočit zpět po cheat day může být tak obtížné. Vaše tělo i mysl dostanou nemalý kopanec.

První věc, kterou musíte udělat, je vypít vodu. Voda je nezbytná pro správné trávení a bez ohledu na to, co jste snědli. Propláchne vás a je také hydratační, což pomáhá zvýšit energii a vyčistit mysl, abyste se cítili lépe a rychleji se vrátili.

Po vodě přemýšlejte o tom, co vaše tělo potřebuje k obnovení zdravotního stavu. Odpolední spánek? Trénink? Dejte svému žaludku cca 5 hodin, než budete znovu jíst. Už nemůžete dělat nic s tím co jste snědli, ale můžete udělat kroky, které vás vrátí zpátky.

2. Vraťte se zpět na cestu

Vypadá to, že o nic nejde, ale je to překvapivě složité, po bujarém víkendu nebo 14 hodinovém Netflixu. Nejlepší a nejjednodušší způsob, jak se zotavit z cheat day, je co nejrychleji se vrátit do zaběhlé rutiny.

Udělejte si zdravou večeři a využijte tuto energii. Dožeňte co jste dlouho odkládali, jděte na jógu, cvičit. Dělejte něco pozitivního a produktivního, to pomůže vašemu tělu i mysli se rychleji zotavit.

To co jíte a jak se pohybujete, má přímí dopad na vaši náladu, energii a způsob myšlení, takže vyskočte a udělejte něco zdravého. Zdravé jídlo, práce, trénink, balení vody, chutný protein a... netrvalo to moc času a jste zpět na cestě - jen musíte udělat první krok, abyste se tam dostali.

3. Dejte si přestávku

Tělo nevybudujete za den, tak se naučte i odpočívat. Víte, že klíčem k fenomenální postavě není jediné cvičení - je to mnoho cvičení, důsledných cvičení, po dlouhou dobu.

Tak proč nepoužívat stejnou logiku i pro vaše jídlo. Myslet si, že po jednou cheat day je po všem, je jako by jste chtěli 50 cm přes ruku za odpoledne. Ano, odbočili jste z cesty a jedli vše co šlo, ale pořád je to jen jeden den. Pokud budete trvale spokojení s tím jak jíte, jeden cheat day nezničí vaše úsilí.

Každý člověk potřebuje přestávku od všeho jednou za čas. Totéž platí i pro váš jídelní plán. Někdy přinese cely cheat víkend pocit, že účinky všech slaných, sladkých, tučných jídel jsou skvělou připomínkou toho, proč jste se rozhodli jíst zdravěji. Nemusíte jen vypadat lépe, když budete jíst zdravě - budete se lépe i cítit.

Stejně jako volno z tréninku, můžete dát volno i vaší hlavě. které potřebuje k opětovné koncentraci na cíl. Právě po cheat day oceníte, jak tvrdě pracujete a proč jste se na tuto zdravou cestu vydali.