Trénujte obráceně

Zítra odcvičte podle plánu, ale otočte pořadí cviků. Zde je důvod.

Trénujte obráceně_HIGHPROTEIN_článek

Občas svůj trénink otočte a ne jen pro dřívější zapojení zaostávajících partií. Čas od času se všichni dostaneme do stavu, kdy začneme ztrácet motivaci a nadšení. To se může stát v reakci na stres, po delší době cvičení bez přestávky atd. Někdy musíte zkusit něco úplně jiného.

Ve standartě strukturovaném tréninku by šablona pro denní cvičení mohla obsahovat jeden, dva těžké cviky, po nichž by následovali jeden, dva cviky s více opakováními a se středně těžkou váhou a pak izolační jeden, dva cviky.

Takže, o co jde! Zopakujte pořadí cviků, jen v opačném pořadí. Začněte s izolačními cviky, potom se přesuňte na středně těžkou váhu a trénink zakončete těžkými cviky.

Vydržíš do konce? Možná ano, ale překvapivě, možná taky ne. Ať tak či onak, novinka tréninkového podnětu, duševní přestávka zažitých zvyků, může být právě to, co potřebujete.

Jako bonus Vám tento přístup dovolí investovat více energie do cvičení svalových skupin, které obvykle cvičíte na konci, když už jste unavení.

Bez ohledu na to, zda cvičíte full-body nebo jen některou partii, může opačný trénink fungovat. Nepovažuji tento přístup jako běžnou věc, ale na konci dlouhého týdne nebo měsíce, může být otočený trénink právě to, co potřebujete.