Kolik hodin spánku skutečně potřebujeme?

Spánek je naprosto nezbytný pro Vaše zdraví.

Nicméně, v dnešní uspěchané době, je to často první věc, kterou zanedbáváme nebo obětujeme. Což je smutné, protože dobrý spánek, je stejně důležitý pro dobré zdraví, jako strava a cvičení.

Spánek je více než jen čas, kdy vaše tělo a mysl odpočívá. Ve skutečnosti, když spíte, Vaše tělo těžce pracuje. Během této doby Vaše tělo přestavuje svaly, které jste během dne vyčerpali a odstraňuje škodlivé plaky, které se vytvářejí v mozku. Jedná se o životně důležité procesy, které udržují správnou funkci mysli i těla. Vaše mysl zpracovává a reaguje na důležité emoce a zážitky ze dne a ukládá je do paměti. Spánek je také nezbytný pro regulaci vašich emocí.

Nedostatek spánku znesnadňuje tělu regulovat základní věci, jako je kontrola chuti k jídlu, imunitní systém, dobrá metabolická funkce a schopnost udržovat normální tělesnou hmotnost. Nakonec spánek hraje důležitou roli v regulaci Vašeho cirkadiánního rytmu nebo vnitřních hodin. tyto vnitřní hodiny běží přibližně na 24 hodinovém rozvrhu a regulují, kdy se budete cítit vzhůru a ospale. Může také pomoci regulovat věci jako metabolismus, imunitní funkce a záněty.

Zatímco si možná myslíte, že máte dostatek odpočinku, ne všechny spánky jsou stejné. Nejen, že je důležité spát každou noc, ale je také důležité získat kvalitní spánek.

Přesto neexistuje univerzální definice spánku!

Nicméně to může být definováno jako to, jak dlouho trvá, než usnete, jak často se probouzíte v noci, jak se cítíte druhý den nebo kolik času strávíte v různých fázích spánku. Vzhledem k tomu, že dobrý spánek je nezbytný pro tolik aspektů dobrého zdraví, měli byste věnovat spánku vysokou prioritu.

Můj názor!

Získání dostatečně kvalitního spánku je nutné z různých důvodů, včetně zachování imunitního systému a metabolické funkce, zpracování denní vzpomínek a udržování normální tělesné hmotnosti.

Kolik spánku potřebujeme závisí na několika věcech

Každý jedinec má jedinečné potřeby a preference, nicméně množství spánku, které potřebujeme za noc, je do značné míry závislé na Vašem věku.

Oficiální doporučení pro délku spánku jsou členěny podle věkové skupiny:

  • novorozenec (0 - 3 měsíc): 14 - 17 hodin
  • nemluvně (4 - 11 měsíc): 12 - 15 hodin
  • batole (1 - 2 rok): 11 - 14 hodin
  • předškolák (3 - 5 rok): 10 - 13 hodin
  • školák (6 - 13 rok): 9 - 11 hodin
  • teenager (14 - 17 rok): 8 - 10 hodin
  • dospělí (18 - 64 rok): 7 - 9 hodin
  • důchodce (65+ rok): 7 - 8 hodin

 

Někteří lidé však mohou potřebovat více či méně spánku, než je obvykle doporučeno, v závislosti na genetice a kvalitě spánku.

Můj názor!

Kolik spánku potřebujete, závisí na mnoha různých faktorech, včetně věku, genetiky a kvality spánku. Přesto je 7 - 9 hodin na noc ideální pro většinu dospělých.

Tipy pro lepší spánek

Vzhledem k tomu, že kvalita je důležitá, snažte se zajistit, že spíte dobře celou noc.

  • postupujte podle pravidelného rozvrhu: každou noc usínat ve stejnou dobu pomáhá regulovat Vaše vnitřní hodiny
  • vytvořte si uklidňující rutinu před spaním: pomůže Vám dostat se do nálady spát (např. poslech uklidňující hudby)
  • vytvořte si kolem sebe pohodlné prostředí: spaní v klidné, tmavé místnosti s příjemnou teplotou
  • minimalizujte kofein, alkohol a nikotin
  • omezte používání elektroniky
  • buďte aktivní: studie ukázaly, že cvičení během dne Vám pomůže lépe spát v noci

 

Můj názor!

Spánek je důležitý pro udržení zdraví a odpočinku. Návyky jako je minimalizace kofeinu, elektroniky a usínání v pravidelných hodinách, mohou pomoci!

Shrnutí

Množství spánku, který potřebujete, se u každé osoby liší a je ovlivněn několika faktory, avšak pro většinu dospělých je ideální množství 7 - 9 hodin. Věnujte pozornost tomu, jak se cítíte během dne, abyste zjistili, zda máte dostatečné množství spánku.

Pokud spíte dostatečně, měli byste se během dne cítit energicky. Pokud zjistíte, že jste pomalý a unavený, možná budete muset spát více.

Chcete-li co nejefektivněji využít spánku, vytvořte si dobré návyky, jako minimalizace příjmu kofeinu a alkoholu, pravidelná spánkový režim a vytvoření pohodlného prostředí pro spaní.

 

Související produkty: