Jak víte, že jste dostatečné zahřátí?

Doba strávená přípravou na trénink stojí za to, aby byla vyvážená zlatem. Ale jak dlouho to trvá, jak poznáte, že už jste dostatečně zahřátí?

Lidé, kteří chtějí zahájit nějakou fyzickou aktivitu, jsou neustále povzbuzování k zahřátí před cvičením. Standardní důvody jsou "zvýšení průtoku krve" nebo "uvolnění kloubů," ale co se opravdu děje, když se zahřejete? Je to trochu komplikovanější¨a mnohem účinnější, než si umíte představit.

Zahřívání zažehne řetězec vnitřních změn Vašeho těla a slouží k mnoha účelům, z nich nejdůležitější je vliv na mobilní energii Vašeho těla (ATP).

ATP nebo adenosintrifosfát je molekulární jednotka, kterou Vaše tělo používá k přenosu energie uvnitř buněk. Když zvýšíte tělesnou teplotu o přibližně 1 °C nebo 2 °F (Fahrenheit) - například chůze na běžeckém pásu - mírný nárůst teploty jádra je dostatečný k výraznému zvýšení rychlosti, při které se ATP může rozpadnout. Rychlejší molekuly ATP se rozpadají a tím více energie se uvolní a zpřístupní tělu.

Co to znamená pro Váš trénink? To, že budete mít více energie k dispozici a Vaše nervové spojení a rychlost svalové kontrakce se zvýší. V termínech laiků to znamená, že budete lépe schopni se spojit s Vašimi svaly, čímž budete silnější a schopnější růst. Vaše svaly a šlachy se stanou elastičtějšími a je méně pravděpodobné, že prasknou. To je spíše odměna za pár minut lehké práce.

Jak poznáte, že jste dostatečně zahřátí? Jednoduchý způsob, jak to říct: jste dostatečně zahřátí, když máte pocit "lehkého pocení a zrychlení dechu, zahřátí celého těla a uvolnění Vašeho svalstva."

Jak dlouho trvá, než se zahřejete? Závisí na individuální teplotě, teplotě okolí a oblečení, které nosíte. Může se pohybovat od 5 minut do půl hodiny.