Proč BCAA v poměru 2:1:1 a NE více!

Pro společnost HIGHPROTEIN jsou kvalita a účinnost hybnou silou všech produktů a proto používáme poměr aminokyselin v řetězcích 2:1:1 ve všech produktech a NE poměr 4:1:1, 8:1:1 nebo více.

NANOBCAA_2-1-1_HIGHPROTEIN.cz1

Pro začátek, proč používat BCAA?

Teorie jejich využití je opravdu velmi jednoduchá. Pracují ve třech odlišných oblastech, které mohou přispět k dosažení Vašich cílů nejen v posilovně, ať už jde o růst svalů, ztrátu tuku nebo obojí.

Číslo jedna: pomáhají stimulovat novou svalovou tkáň tím, že mají přímí účinek uvnitř svalové tkáně. To se děje ve dvou jednoduchých procesech, Zaprvé, pomáhají přepínat syntézu bílkovin (budování svalů) a zadruhé, poskytují stavební prvky pro svalovou tkáň.

Tak kde je důkaz?

Vědci v jedné ze studii1 dospěli k závěru, že "spolu s rozšířením vyvolaným BCAA v fosforylaci p70S6k poskytují dodatečnou podporu pro názor, že BCAA má anabolický účinek na lidský skeletální sval, což je efekt, který se zdá být podobný při odpočinku i cvičení."

Další studie2, dospěla k závěru, že "požití doplňku obsahujícího BCAA v průběhu 8-týdenního tréninku vedlo k většímu poklesu tělesného tuku, zvýšení tělesné hmotnosti a 10-RM zvýšení síly při bench-pressu a dřepu proti požití syrovátkového doplňku nebo sportovního nápoje."

Číslo dvě: pomáhají s vytrvalostí. Během cvičení, vyčerpávání aminokyseliny Tryptofan zvyšuje hladinu 5-HT (serotoninu), to je to, co říká Vašemu mozku, že jste unavení a v důsledku toho jste vyčerpaní. BCAA a převážně esenciální aminokyselina L-valin konkuruje Tryptofanu, což efektivně zpomaluje zprávu, že jste unavení/vyčerpaní.

Tak kde je důkaz?

Výzkumníci této studie3 dospěli k závěru, že "příjem BCAA zvyšuje jejich koncentraci v krvi a zabraňuje zvýšení volného Tryptofanu, což by podle hypotézy mělo snížit syntézu 5-HT v mozku a zpozdit celkovou únavu."

Gomez v jiné studii4 dospěl k závěru, že "podáním L-valinu před cvičením zabraňuje prostřednictvím omezujícího účinku na 5-HT syntézu uvolnění 5-HT vyvolaného cvičením." Tato studie poskytuje některé odpovědi na předchozí výzkumy, které ukazují fyziologické a psychologické výhody doplnění aminokyseliny rozvětveného řetězce na výkon.

Číslo tři: L-isoleucin pomáhá využívat tuky pro energii vedoucí ke snížení tělesného tuku. Jednoduchým způsobem L-isoleucin působí na buněčné úrovni, kde může ovlivňovat receptory PPAR ve svalové tkáni a játrech, které spouští spalování tuků a zároveň vypíná signál pro uložení tuku.

Tak kde je důkaz?

Japonští výzkumníci ve studii5 potvrzují, že "současná zjištění naznačují, že Isoleucin současně aktivuje vyčerpávání a oxidaci volných kyselin v játrech a kosterním svalstvu."

Proč ne více L-leucinu?

Studie týkající se potenciálu budování svalů používaly poměr 2:1:1, ale i většina studií týkající se vytrvalosti byla zaměřena na poměr 2:1:1 nebo jen na L-valin. Pro ztrátu tuku se používá pouze L-isoleucin. Opravdu jde jen o zdraví rozum, proč chcete použít něco jiného než to, co se ve studiích používá. S jednou částí Isoleucinu a jednou částí Valinu dává absolutní smysl pro jejich úlohu při ztrátě tuku a boji s únavou. U HIGHPROTEIN používáme, jak již bylo řečeno, poměr 2:1:1 (L-leucin : L-isoleucin : L-valin)

Proč jiné společnosti používají poměry jako 4:1:1 a 8:1:1?

Je to opravdu dobrá otázka. Většina společností bude mít stejnou výmluvy L-leucin je nejvíce anabolický, takže přidáme, a přestože to je pravda, nakonec skončíte s negativním přínosem z L-isoleucinu a L-valinu. Jediný čas, který je podstatný pro větší příjem L-leucinu je po cvičení, když chcete zvýšit syntézu bílkovin.

Poměry 4:1:1 a 8:1:1 jsou značně méně náročné na výrobu

Zda to je důvod proč některé společnosti prodávají tyto poměry nemohu říct, a co Vám mohu říct, že skutečnost je, že L-leucin je téměř o 50 - 60 % levnější než L-valin a o 60 - 70 % levnější než L-isoleucin. Tyto poměry jsem právě porovnal s údaji z našeho nákupního oddělení, takže bych doufal, že produkty s těmito poměry budou levnější. Můj odhad je, že nebudou, jediné výhody z vyšších poměrů plynou pro tyto společnosti.

Můj názor!

Jednoduché opravdové aminokyseliny v řetězci jsou cenným doplňkem sportovního jídelníčku a pokud chcete využít výhody, které zahrnují svalovou syntézu, vytrvalost a spalování tuků, používejte vědecky prokázaný poměr 2:1:1.

 

Reference:

  1. Intake of branch-chain amino acids influences the levels of MAFbx mRNA and MuRF-1 total protein in resting and exercising human muscle. Am J Physiol Endocrinol Metab. 2012
  2. Stoppani, J., et al., Consuming branched-chain amino acid supplement during a resistance training program increases lean mass, muscle strength and fat loss. Journal of the International Society of Sports Nutrition 2009.
  3. Blomstrand E. A role for branched-chain amino acids in reducing central fatigue. J Nutr. 2006
  4. Gomez-Merino, D., et al. Evidence that the branched-chain amino acid L-valine prevents exercise-induced release of 5-HT in rat hippocampus. Int J Sports Med. 2001
  5. Nishimura, J., et al. "Isoleucine Prevents the Accumulation of Tissue Triglycerides and Upregulates the Expression of PPAR{alpha} and Uncoupling Protein in Diet-Induced Obese Mice." J. Nutr., March 2010

 

 

Související produkty: