Steak na grilu

Když už Vám leze kuře krkem, vyzkoušejte hovězí steak.

Z mas, která se dostanou na náš talíř, je hovězí steak nejlepší (vysoký obsah bílkovin). Ale jelikož je těžší (i dražší), aby jej naše tělo zpracovalo, není tak často konzumovaný, jako kuřecí nebo krůtí maso.

Flank steak

Flank steak pochází ze spodní části hovězího pupku. Maso je vhodné na pečení ideálně vcelku, a poté se krájí v šikmém úhlu na tenké plátky. Flank steak obsahuje vyšší podíl vláken a maso je o něco tužší, proto musí být vyzrálé.

Tato první marináda používá hořčici jako emulgátor, který současně zahušťuje a ochucuje. V kombinaci se sladko slaným balzámový octem se budete k této marinádě rádi vracet.

flank steak_HIGHPROTEIN.cz.jpg

Ingredience:

  • flank steak (pochází ze spodní části hovězího pupku) - 200 - 220 gramů
  • balzámový octem - 4 polévkové lžíce
  • dijonská hořčice - 2 polévkové lžíce
  • olivový olej - 4 polévková lžíce
  • pepř - na chuť
  • sůl - podle chuti
  • bazalka

 

Příprava:

  1. připravte jednoduchou marinádu za použití olivového oleje, balzámového octu a hořčice
  2. hořčici použijte podle to jako máte rádi (já používám dijonskou hořčici) a vše zamíchejte dohromady
  3. umístěte steak přímo do marinády a nechte v ledničce několik hodin (aspoň 12 hodin)
  4. steak grilujte asi 4 minuty z každé strany nebo dokud nebude nedosáhne vnitřní teplota 135 oF. po dokončení rozkrojte pod úhlem a ozdobte bazalkou

 

Nutriční hodnoty (velikost porce cca 200 gramů):

  • kalorie - 662 kcal
  • bílkoviny - 40 gramů
  • sacharidy - 0 gramy
  • tuk - 40 gramů

 

Přeji Vám dobrou chuť.